Holdoversigt 2018-2019 PDF Udskriv Email
Skrevet af Linda Lyng Madsen   



Mor, far og barn gymnastik (ca. 1-3 år) (mangler instruktør)

Henvender sig til børn i alderen ca. 1-3 år, samt én forælder/voksen.

Har I lyst og mod på lidt sjov og ballade på børnenes præmisser, men med de voksnes medvirken, så kom og vær med.

Vi skal bl.a. udfordre børnenes motorik og sanser gennem redskabsbaner, lege, musik og brug af små redskaber.

Der udover vil der være kombinerede øvelser, som på én og samme måde virker som "fitnesstræning" for de voksne og sjov og lærerig leg for børnene.

Det er vigtigt, at børnene kan gå, så de får det optimale ud af gymnastikken, og så de ikke bliver ”løbet over ende” af de større og mere mobile børn på holdet.


Praktisk:

Træningstøj til dig og dit barn: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Børnene må ikke bruge sut under træningen.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen.


Forældre og andre pårørende, der ikke træner med, må ikke være i salen under træningen.

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i salen i løbet af året.


Gymnastiksalen på Alsønderup skole

Max antal: 20


Tumlespring 1 (fra 2-4 år) med mulighed for forældredeltagelse.

Har du lyst til at lave gymnastik og have det sjovt med andre børn, så kom og vær med.

Der kommer sved på panden og der vil være fuld fart på. Vi skal springe og lege og hermed udvikle motorikken på den sjove måde. Vi skal bl.a.lære at slå kolbøtter, stå på hænder, springe og hoppe på airtrack og minitrampolin. Dette ved redskabs-stationer med udfordringer til både nybegynderen og den øvede.

Her kan alle være med.

Her arbejder vi med:

Motorikken, rytmikken og balancen.

Leg, gymnastik og spring.

Disciplin - At lære at stå i kø og vente på tur.

At lave forlæns og baglæns koldbøtter, vejrmøller og at stå på hænder m.m.

Basisspring på minitrampolin og i airtracken


På Tumle 1 er der mulighed for at have én forælder (voksen) med til træningen, som træner med. Det kan være for at skabe tryghed, men kan også være for at styre de børn, som endnu ikke kan stå i kø alene.


Praktisk:

Træningstøj til dig og dit barn: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Børnene må ikke bruge sut under træningen.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.


Forældre og andre pårørende, der ikke træner med, må ikke være i hallen under træningen. Henvises til ’cafeteriet’

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i hallen i løbet af året.


Torsdage kl. 17.00-17.50 - Kulsviergården

Max antal: 25


Tumlespring 2 (ca. 4-6 år)

Har du lyst til at lave gymnastik og have det sjovt med andre børn, så kom og vær med.

Der kommer sved på panden og der vil være fuld fart på. Vi skal springe og lege og hermed udvikle motorikken på den sjove måde. Vi skal bl.a. lære at slå kolbøtter, stå på hænder, springe og hoppe på airtrack og minitrampolin. Dette ved redskabs-stationer med udfordringer til både nybegynderen og den øvede.

Her kan alle være med.

Her arbejder vi med:

Motorikken, rytmikken og balancen.

Leg, gymnastik og spring.

Disciplin - At lære at stå i kø og vente på tur.

At lave forlæns og baglæns koldbøtter, vejrmøller og at stå på hænder m.m.

Basisspring på minitrampolin og i airtracken


Praktisk:

Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.


Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til ’cafeteriet’

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i hallen i løbet af året.


Krav: for at være med på tumle 2, skal man kunne være alene til træning og kunne høre efter hvad træneren siger.


Torsdage kl. 17.00-17.50 – Kulsviergården

Max antal: 25


Spring 1 (ca. 6-8 år)

På Spring 1 har vi fuld fart på. Vi skal lave en masse gymnastik og sjov. Der kommer sved på panden. Vi skal springe og lege, udvikle motorik og muskler på den sjove måde. Alle kan være med – både begynderen og den øvede. Der trænes samtidigt med spring 2, derfor kan alderen variere alt efter hvor man passer bedst ind.


Her arbejder vi med:

Motorikken, rytmikken og balancen.

Leg, gymnastik og spring.

Disciplin - At lære at stå i kø og vente på tur.

At lave forlæns og baglæns koldbøtter, vejrmøller, araberspring og at stå på hænder, begynder på flikflak øvelser m.m.

Basisspring på minitrampolin og i airtracken, at hoppe med samlede ben, at lave opspring, split spring og andre basis, samt begynder på salto træning og andre spring i minitrampolinen.


Praktisk:

Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe anden drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.


Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til ’cafeteriet’

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i hallen i løbet af året.


Krav: For at være med på Spring 1 er det vigtigt at kunne høre efter og gøre hvad trænerne siger.


Torsdage kl. 17.45-19.15 – Kulsviergården

Max antal: 20


Spring 2 (ca. 6-14 år)

Spring 2 er de let øvede springere (begyndere over 8 år kan også starte på dette hold). Vi springer samtidig med Spring 1, men alderen varierer lidt mere.


På Spring 2 skal vi have masser af sjov, vi skal blive super stærke, så vi kan hoppe endnu højere og motorikken udvikles på fuld drøn, så vi kommer i gang med de rigtigt sjove og seje spring. Vi prøver grænserne af ved at øve flikflak, saltoer og mange andre svære spring.


Her arbejder vi med:

At lave flotte og hurtige vejrmøller med tilløb.

At gøre vores koldbøtter perfekte og komme i gang med flyvekoldbøtter.

At lave araberspring efterfulgt at opspring, så vi er klar til at køre videre ud i flikflak.

Basis og avancerede flikflak øvelser.

At lave rigtigt høje opspring, splitspring, sammenlukket og meget mere.

Basis og avancerede øvelser til salto.


Praktisk:

Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe andet drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.


Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til ’cafeteriet’

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i hallen i løbet af året.


Krav:

For at være med på Spring 2 er det vigtigt at kunne høre efter og gøre hvad trænerne siger.

Man kan stå i en kø uden at larme.

Man kan hoppe med samlede ben i minitrampolinen.

Man kan lave opspring i minitrampolinen.

Man kan lave en vejrmølle.


Torsdage kl. 17.45-19.15 - Kulsviergården

Max antal: 20

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Spring 3 (8-99 år)

Spring 3 er for de øvede springgymnaster. Her er der gang i den, der hoppes højt og øves på både nemme, avancerede og svære spring. Vi udfordrer alle - både børn og voksne på lige præcis det niveau de er på til at komme videre og blive endnu bedre.


Her arbejder vi med:

Araberspring, Flikflak, Kraftspring, Håndstand.

Par/Gruppe akrobatik (hvis det ønskes af medlemmerne).

At bruge kroppen til at få maksimalt udbytte af trampolinen, så man kommer så højt som muligt.

Salto, både sammenlukket, hoftebøjet og strakt – med og uden skrue.


Praktisk:

Træningstøj: shorts og t-shirt eller gymnastikdragt med leggings. Langt hår opsat.

Bare tæer eller bløde gymnastiksko, ikke strømpesokker eller kondisko.

Drikkedunk med vand. Det er ikke tilladt at medbringe andet drikke og spise til træningen. Det må vente til efter træningen udenfor hallen, f.eks. i ’cafeteriet’ eller omklædningen.


Forældre og andre pårørende må ikke være i hallen under træningen. Henvises til ’cafeteriet’

Der vil blive arrangeret ’kigge-på-dage’ i hallen i løbet af året.


Krav:

Samme krav som Spring 2 og:

At man kan eller er meget tæt på at kunne lave en salto i minitrampolinen.

At man kan lave araberspring med tilløb.

At man kan eller er godt i gang med at lære kraftspring og flikflak.


Torsdage kl. 19.00-20.30 – Kulsviergården

Max antal: 30


Funtastic Fitnastic

Funtastic Fitnastic er et motionstilbud tilrettet overvægtige børn fra ca. 2. – 6. klasse. Holdets specielle navn er en blanding af ordene Fun, Fantastic, Fitness og Gymnastic, og det er lige netop beskrivelsen af, hvad holdet stiller børnene i udsigt; nemlig fantastisk gymnastik og fitness der er sjov og giver smil på læben. På Funtastic Fitnastic skal vi have pulsen op ved at løbe, hoppe, danse og styrke kroppen, imens vi har det rigtig sjovt med hinanden. Målet er, at børnene skal høste succesoplevelser, booste deres selvværd og nyde glæden ved at røre sig. Mandage starter vi med 30 minutters træning og afslutter med 20 minutters teori/snak om motion og sund kost. Torsdage klør vi på med 30 minutters træning. Jeg henter blandt andet inspiration fra Sundhedsstyrelsens hjemmeside www.enletterebarndom.dk og www.dgi.dk.

Da vi snakker om hvorfor daglig motion og sund mad er så vigtig, opfordrer jeg til, at børnene har vand med i drikkedunken i stedet for juice/saftevand.

Husk drikkedunk og indendørssko.

GRATIS PRØVETIME 10.SEPTEMBER 2018 KL. 17.00-17.30, MOR/FAR ER VELKOMMEN TIL AT TRÆNE MED DENNE DAG.

Ved spørgsmål eller mere information, kontakt instruktør Tanja Holst på mobil 23723724.


Mandage kl. 17.00-17.50 og torsdage kl. 17.00-17.30 - Gymnastiksalen på Alsønderup Skole
I decenber måned er der kun træning om torsdagen!

Max antal: 10


Dansehold (dans fra 1.-3. klasse)


Dansehold for alle piger og drenge, som går i 1.-3. klasse.
Et dansehold, hvor vi danser, fjoller og har det super sjovt til en masse fed musik!
Og vi kunne rigtig godt tænke os, hvis du vil være med!
Vi danser hiphop og en masse blandet dans.
Om du har gået til dans før er lige meget - bare du har lyst til sjov og dans.
Sæsonen slutter af med en flot opvisning i foråret. Hvis det lyder som noget for dig, så tilmeld dig eller kom til en prøvetime!

Onsdage kl. 17.00-17.50 - Gymnastiksalen på Alsønderup Skole

Max antal: 16


Dansehold (dans fra 4.-7. klasse)

Dansehold for alle piger og drenge, som går i 4.-7. klasse.
Et dansehold, hvor vi danser, fjoller og har det super sjovt til en masse fed musik!
Og vi kunne rigtig godt tænke os, hvis du vil være med!
Vi danser hiphop og en masse blandet dans.
Om du har gået til dans før er lige meget - bare du har lyst til sjov og dans.
Sæsonen slutter af med en flot opvisning i foråret. Hvis det lyder som noget for dig, så tilmeld dig eller kom til en prøvetime!

Onsdage kl. 18.00-18.50 - Gymnastiksalen på Alsønderup Skole

Max antal: 16


Zumba

Hver onsdag aften er det tid til at komme op af sofaen, ryste r.. og komme glad hjem med endorfiner i kroppen. Vi danser forskellige zumba danse, men vil også træne de store muskelgrupper, så som mave, ryg, arme og ben på forskellig vis bl.a. med elastikker, cirkeltræning eller helkropsøvelser.

Vi slutter af med dejlig udstrækning og sunde shots.

Hele herligheden varer en time.

Tag naboen, kollegaen eller en ven med under armen – altid godt med en træningsmakker.

Undervejs i sæsonen vil der være lidt sociale tilbud såsom walk and talk, tappas aftener, eller hvad vi nu kan finde på sammen (kun hvis man har lyst).

Der er god stemning på holdet.

Plads til alle – uanset hvilket niveau man er på. Plads til forskelle.

Håber vi ses.


Onsdage kl. 19.30-20.30 – Kulsviergården

Max antal: 50


GYMFIT Bootcamp

Konceptet i Bootcamp bygger på funktionelle øvelser for hele kroppen, men modsat crossfit foregår Bootcamp normalt indendørs og de tunge redskaber fra crossfit er udskiftet med egen kropsvægt.

Kort sagt - Bootcamp er styrketræning med egen kropsvægt. Det er enkel og super-effektiv træning, for dem der gerne vil i form på kort tid og et effektivt supplement til f.eks. løb og cykling.

Der er store variationer i Bootcamp-træningen både mht. varighed, bevægelser og gentagelser. Man får trænet hele kroppen igennem på mange forskellige måder. Den store variation er også en motivations-faktor, for man bliver udfordret på en ny og sjov måde hver gang.

Lad sveden springe og pulsen stige.

Bootcamp er hård og intensiv træning for alle, uanset alder, køn og træningstilstand. En typisk træning starter med 10-15 minutters opvarmning. Herefter forklares dagens program og de forskellige øvelser, som typisk varer 30 minutter. Instruktøren hjælper med at holde intensiteten og presse udøverne så sveden springer, samtidig med at der holdes fokus på, at øvelserne udføres korrekt. Der afsluttes med en udstrækning, og hele træningssessionen er ovre på en time. Humøret og entusiasmen er sat højt og der grines selvom smerterne bider og sveden svier i øjnene.

Torsdage kl. 19.00-20.30 - Gymnastiksalen på Alsønderup

Max antal: 30


M/K-holdet

M/K-holdet er for muntre kvinder og kække mænd. Alle kan være med, også selv om du ikke har gået til gymnastik før. Vi skal have det skægt, mens vi får arbejdet hele kroppen igennem.

Vi bruger lette håndredskaber, små og store elastikker, håndvægte, redondobolde. Vi udfordrer balancen. Vi strækker ud og slapper af til stille musik.

Vi skal holde os i gang hele livet. Det er aldrig for sent, at begynde at gå til gymnastik.

Kom og vær med til en sjov energi givende gymnastik time hver mandag vinteren igennem.

Mandage kl. 19.30-20.30 - Gymnastiksalen på Alsønderup Skole

Max antal: 30



Motion for seniorer m/k

Seniorgymnastik er for dig, der gerne vil have rørt kroppen. Vi laver gymnastik, som alle kan være med til, selvom man aldrig har gået til gymnastik før.

Vi er heldige, at vi har mange forskellige småredskaber som vi flittigt bruger i løbet af sæsonen. Vi skal føle, at vi er blevet brugt efter hver time og kan gå glade og tilfredse hjem.

Et godt grin og sved på panden er bare sagen.

Kom og vær med og husk: Vi går ikke til gymnastik for at blive yngre, men for at leve længere.


Onsdage kl. 10.00-11.15 – Kulsviergården (Husk vi starter først i uge 38 - onsdag den 19. september)

Max antal: 50

Senest opdateret: Torsdag, 06. september 2018 14:11